קידום אתרים בוורדפרס

קידום אתרים בוורדפרס
נכתב בתאריך 21/04/2017 , על ידי אבירם אדר
תחום: קידום אתרים תגיות: ,

וורדפרס, כמערכת, מהווה בסיס נפלא לקידום אתרים במנועי חיפוש. המערכת מאפשרת למנועי החיפוש לשוטט ברחבי האתר ולאנדקס את הפוסטים, העמודים, הקטגוריות ועוד, על מנת לאסוף את המידע שמנוע החיפוש זקוק לו ולהוסיף את האתר שלך למאגר המידע שלו.

וורפרס מגיעה עם מספר כלי SEO (Serach Engine Optimization, קידום אתרים אורגני) מובנים, כולל היכולות להשתמש בקובץ ב-htaccess ליצירת קישורים קבועים הנקראים פרמלינקים (Permalinks). ישנם כמובן מספר לא קטן של תוספים המשמשים ככלי עבודה מעולים לקידום אתרי וורדפרס.

בכל מקרה, ברגע שנתחיל להשתמש בערכות נושא שונות, או כאשר נוסיף חלקי קוד לצרכים שלנו, אנו עלולים לפגוע בחלק ממאפייני המערכת הרלוונטיים לקידום האורגני של האתר שלנו. על מנת לשמור על אתר הוורדפרס שלך אופטימאלי וידידותי למנועי חיפוש, הנה כמה טיפים:

קוד יעיל ונקי

ודא כי קבצי ה-html וכן קבצי ה-css באתר שלך תקינים. שגיאות בקוד שלך עלולות למנוע ממנועי חיפוש לאנדקס את האתר בצורה תקינה.

בדיקת תקינות עמודי ניתן למצוא בלחיצה כאן.

בדיקה לתקינות קבצי CSS ניתן למצוא בלחיצה כאן.

התוכן הוא המלך

מנועי חיפוש לא "רואים" אתרים כפי שאתה רואה. הם יכולים רק "לקרוא" אותם. המראה של האתר אינו רלוונטי במיוחד למנועי חיפוש. מה שרלוונטי למנועי חיפוש הוא המילים, התוכן והחומר באתר שלך שמסביר, חולק, מיידע, מלמד ומופץ. ודא כי יש לך תוכן איכותי הסובב סביב מילות מפתח מבוקשת בתחום העיסוק שלך, תוכן הבא לידי ביטוי בכל ה"חלקים" ו"החתיכות" בעמוד ויאפשר למנועי החיפוש לתת לך "ניקוד" טוב.

כתוב תוכן עם מחשבה כיצד אחרים מחפשים אותך

כיצד אתה מוצא מידע באינטרנט? אם אתה כותב באתר שלך על נושא שאתה רוצה שאנשים ימצאו ויקראו, עליך לבדוק תחילה כיצד אנשים מחפשים את אותו נושא, ובאילו מילים וביטויים הם משתמשים בבואם לחפש אותו. השתמש ברשימת המילים והביטויים שמצאת יותר מפעם אחת במהלך הכתיבה שלך, אבל כמובן לא בכל משפט. למד מהם הביטויים הנפוצים בהם אנשים מחפשים את מכלול השירותים שלך, קטלג אותם לתחומים שונים והטמע אותם במקומות אסטרטגיים באתר. כך תהיה לך נקודת התחלה טובה עם מנועי החיפוש.

קדימות לתוכן

כאשר מנוע חיפוש נכנס לאתר שלך, במרבית המקרים, הוא מתעלם ממרבית קבצי ה-css והעיצוב. מנוע החיפוש פשוט "חורש" את האתר ואוסף תוכן ומידע. מרבית ערכות העיצוב בוורדפרס בנויות ככה שהתוכן נמצא קרוב ככל האפשר לראש העמוד (ללא העיצוב), כאשר תפריטים משניים ותחתונים נמצאים מתחתיו. מעט ממנועי חיפוש סורקים יותר מהשליש הראשון של העמוד לפני שהם ממשיכים האלה. ודא כי ערכת העיצוב שלך "פולטת" את התוכן קרוב לראש העמוד.

כאשר מילות מפתח, קישורים וכותרות פוגשות תוכן

מנועי חיפוש לא מעריכים את האתר שלך בזכות כמה שהוא יפה, הם כן בודקים את המילים באתר ומעבירים אותן דרך "מסננת", כאשר מילים וביטויים מסויימים מקבלים ניקוד על ידם. המילים הנמצאות בתכנים שלך מושוואות אל מול המילים הנמצאות בקישורים ובכותרות, ככל שההתאמה גדולה יותר, כך הניקוד שלך יהיה גבוה יותר.

תוכן בקישורים ותמונות

אתרים בתחומים מסויימים עשויים שלא להכיל הרבה טקסטים, אלה בעיקר תמונות וקישורים. יחד עם זאת, ישנם מקומות מתאימים וחשובים גם בתגיות אלו בהם נדרש להוסיף תוכן מילולי. מנועי החיפוש מחפשות אחר מאפייני ה-"alt" ו-"title" בתגיות של תמונות וקישורים. אמנם למאפיינים אלה ישנה מטרה ראשונית והיא להפוך את האתר שלך לנגיש יותר, אך תיאור מילולי ושימוש במילים במאפיינים אלה יתרום לכמות התוכן שמנוע החיפוש יעריך באתר שלך.

פופולריות קישורים

"זה לא כמה טוב האתר שלך, זה כמה טוב האתר שמקשר אליך…"

המשפט הנ"ל עדיין מהווה משקל בהעדפה של מנועי חיפוש. הכוונה היא איזה אתרים מקשרים אליך. ישנם מספר מאפיינים מובנים בוורדפרס המסייעים לך לקשר אל אתרים אחרים, אשר נותן להם קרדיט, אך גם עוזר להם לקשר אליך, בעזרת קישורים אלו. כמות הקישורים לאתר שלך שגוגל מנתה יכולה להיבחן בהקלדת הביטוי הבא בשדה החיפוש של גוגל: link:www.your-website.co.il (למנועי חיפוש נוספים יש יכולות דומות). דרכים נוספת להשיג קישורים אל האתר שלך יכולות להיות:

  • הוספת כתובת האתר שלך לחתימה שלך בפוסטים בפורומים של אתרים שונים.
  • שליחת האתר שלך לאינדקסים שונים באינטרנט (כלליים ו/או לפי תחומים).
  • חשוב לדעת: כתיבת הערות בבלוגים, הכוללות קישורים, לא יעזרו לך בנושא זה מכיוון וכל בלוג מודרני מוסיף את המאפיין rel="nofollow" לכל לינק במקום זה על מנת להימנע מתגובות ספאם.

קישורי ניווט במיקומים הנכונים

מנוע החיפוש סורק את האתר שלך כאשר הוא עובר מעמוד לעמוד. מיקום נכון של קישורי ניווט אל הקטגוריות, הארכיון ועמודים שונים באתר שלך יעזרו לגוגל "לנוע" בצורה טובה מעמוד לעמוד באתר שלך, במעברם על קישורים אלו ובסריקת מרבית האתר שלך.

תהליך אינדוקס אתרים ב-Google Search Console

לפני שניכנס לפרטים על איך אתה יכול לגרום לגוגל להכיר אותך, נצטרך להבין תחילה את שלושת המושגים הבאים:

  • Googlebot: זוהי התוכנה של גוגל המשמשת לחיפושים ואיסוף מידע חדש שהועלה לרשת כך שבהמשך המידע יוכל להיות מוצג בתוצאות החיפוש. כל מידע שהעלת לאתר נאסף על ידי התוכנה הזו, כדי שבשלב מאוחר יותר הוא יתווסף לאוסף תוצאות החיפוש.
  • Crawling: זה התהליך בו התוכנה לעיל, Googlebot, משוטטת בין אתר לאתר ומבחינה במידע חדש הנדרש להעלותו אל Google. התוכנה הזו פועלת במעבר על לינקים חדשים שהועלו לאחרונה אשר יוצרים "טראפיק" (תנועה) יחסית גדולה ברשת.
  • Indexing: ברגע שהמידע נאסף על ידי Googlebot במהלך התהליך הנקרא Crawling, מתבצע תהליך נוסף הנקרא Indexing. זהו התהליך אשר במהלכו נקבעת איכות התוכן הקובעת את מיקומו של העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל.

הגשת אתר למנוע חיפוש

ישנם כלים רבים שיעזרו לך להגיש את האתר שלך למנועי חיפוש. חלקם בחינם, חלקם תמורת תשלום. כמובן שאתה יכול באופן ידני להגיש את האתר שלך למנועי החיפוש בעצמך. לא משנה מה השיטה תבחר להשתמש, ברגע שבדקת שהאתר שלך נבדק ללא שגיאות והוא מוכן לצאת לדרך, מנועי החיפוש יתקבלו בברכה את אתר הוורדפרס שלך.

הנה כמה טיפים להגשה מוצלחת של האתר שלך:

  • ודא שיש לך מספיק תוכן עבור מנועי החיפוש לסריקה. באופן כללי, ודא כי יש יותר מעשרה פוסטים / עמודים באתר שלך. אתה צריך לתת משהו למנועי החיפוש משהו לבחון ולהעריך.
  • השתדל לא לשלוח את האתר שלך לאותו מנוע חיפוש יותר מפעם אחת בחודש. עצה זו היא בהתאם לקריטריונים שלהם, ולא לפי החרדה שלך להופיע בתוצאות החיפוש.
  • היה ערוך לרשום את כותרת האתר שלך ואת הקטגוריות שהאתר שלך שייך אליהן בהקמת הנכס החדש שלך במנועי החיפוש.
  • שמור רשימה של מנועי החיפוש השונים ואת הספריות שאתה שולח אליהן את האתר שלך. זאת על מנת שלא בטעות תשלח את האתר שלך לאותו מקום בתדירות גבוהה מידי, וכדי שתוכל לעקוב אחר האופן בו הם כוללים אותך בין הדפים שלהם וכמובן את התוצאות.

אתרי אינדקסים שונים

דבר נוסף השימושי עבור הגדלת התנועה לאתרך, וכאמור למטרות קידום אורגני, יהיה להגיש את האתר שלך לספריות מקוונות למיניהן. ניתן להשתמש גם בספריות כלליות וגם באתרים הספציפיים לתחום העיסוק שלך או ספריות השייכות לאזור גיאוגרפי מסויים.

היבטים טכניים בקידום אתרים אורגני

בעוד שוורדפרס כאמור מציעה נקודת התחלה טובה לקידום אתרים אורגני, הדברים הבאים מומלצים וחלקם אף מחייבים ליישום בכל אתר הרוצה לשפר את מיקומו בתוצאות החיפוש, והם יעזרו לגוגל לסרוק טוב יותר את האתר שלך:

תגיות מטא | Meta Tags

תגיות מטא מכילות מידע המתאר את מטרות האתר שלך, התיאור שלו, וכן את מילות המפתח שבאתר שלך. תגיות מטא מאוחסנות בראש הקובץ header.php בתבנית שלך. כברירת מחדל, הן אינן כלולות בוורדפרס, אך ניתן לכלול אותן באופן ידני. מרבית הפלאגינים המובילים של וורדפרס בתחום ה-SEO מאפשרים לך לערוך תגיות אלה עבור כל קישור באתר שלך.

אופטימיזציית קובץ ה-Robots.txt

מנועי חיפוש קוראים קובץ זה הנמצא בכתובת www.your-website.co.il/robots.txt בכדי לקבל מידע על מה שהם צריכים ולא צריכים לבדוק.

הוספת ערכים לקובץ ה- robots.txt בכדי לעזור לתרום ל-SEO היא תפיסה מוטעית ונפוצה במיוחד. גוגל מציינת כי אתה מוזמן להשתמש בקובץ ה-robots.txt בכדי לחסום חלקים מהאתר שלך, אך בימים אלה מומלץ כבר שלא לעשות זאת. במקום זה, השתמש בתגי noindex בכל דף, בכדי לטפל בדפים באיכות נמוכה באתר שלך, או כאלה שאינך מעוניין שיתווספו לאינדקס. משנת 2009, גוגל ממליצה להימנע מחסימה של קבצי ה-JS ו-CSS, וצוות הנקרא בשם "איכות החיפוש של גוגל" היה פעיל במיוחד בקידום מדיניות של שקיפות בקרב מנהלי אתרים, על מנת לסייע לגוגל לאמת שאנחנו לא "מסתירים או מקשרים לתוכן ספאם בדפים חסומים. לכן, קובץ הרובוט האידיאלי לא יחסוך דבר בפני גוגל, ועשוי לקשר ל-XML Sitemap (מפת אתר), אם כי ממש לא חובה.

קישורים קבועים (Permalinks)

קישורים קבועים הם שיפורים בכתובות הדפים הקיימים באתר שלך, אשר משפרים את האופטימיזציה של האתר במנועי החיפוש על ידי הצגת כתובות הדפים באתר שלך כמשהו כמו:

https://webops.co.il/קידום-אתרים-בוורדפרס/

במקום

https://webops.co.il/?p=732

מנועי החיפוש משתמשים בקישורים ובכותרת כחלק מאיסוף המידע שלהם, קישורים לפוסטים ומאמרים בתוך האתר שלך מגדילים את חשיבותם בזכות Permalinks.

מפת אתר (Sitemaps)

"מפת אתר" היא רשימה באחד העמודים באתר שלך המציגה את כל העמודים באתר (לא להתבלבל עם מפת אתר מסוג XML). הדבר נועד עבור המבקרים באתר שלך לקבל סקירה טובה על תחום העיסוק של האתר ולמצוא עמוד או פוסט באתר במהירות. יש לזה גם יתרונות גדולים במנועי החיפוש בכך שקיים עמוד שתמיד יקשר ויצביע על כל הבלוגים שלך. על ידי הוספת עמוד זה הן המבקרים באתר שלך והן מנועי החיפוש יוכלו בקלות למצוא את כל התכנים באתר שלך מבלי לפספס עמודים מסויימים.

מפות אתר עבור גוגל (Google Sitemaps)

החל מחודש יוני 2005, גוגל ערוכה לקבל מפות אתר כחלק מהגשת האתר שלך ל-Google Search Console. מפת אתר זו צריכה להיות בפורמט XML.


במהלך הזמן ארשום מאמרים חדשים וחלקי קוד לשימוש עבור מפתחים,
על ידי לייק לעמוד הפייסבוק שלי תוכלו להתעדכן בכל דבר חדש שאעלה :-)

שיתוף עמוד זה בפייסבוק
שיתוף בוואטסאפ

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

לבלוג

facebook
יצירת קשר
אשמח שנעבוד יחד בכל נושא מקצועי